Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

 Biodiverzitasnap.hu - Biodiverzitás-felmérés az iskolában
EU_logo
 
 
fm logo
 
 
Hajós címer
 
 
Kapos Ternero logo
 
 
KOMETA logo
 
 
FINO FOOD kft
 
 
edf demasz kicsi1
 
 
XVI kerulet logo
 
 
logo
 
 
cimer cserkut
 
 
wildhorse energy
 
 
Drava kavics es beton
 
 
zoldszigetlogo
 
Klimakorlogo 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
There are no translations available.

iskola1 kicsiA Magyar Biodiverzitás-kutató Társaság 2014-ben Zöld Forrás pályázatot nyert el, melynek keretében iskolásoknak szervez programokat a biológiai sokféleség fogalmának megismertetésére.

A program iskolai koordinátora Kecskés Ferenc botanikus és középiskolai tanár, Társaságunk tagja. A résztvevő gyerekek először növénytani gyűjtésben vettek részt, amelyre két helyszínen, a Budai Középiskola kertjében és Csillebércen került sor. Az összegyűjtött növényanyagot először maguknak kellett rendszerezniük, majd Feri pontosan meghatározta a növényeket, és elmesélte, hogy milyen szempontokra kell figyelni a határozás során. A következő program során a diákok rovargyűjtésben vettek részt. Egy erre szakosodott cég a növényvédelemben szokásos módszerrel lepermetezte két fa teljes rovarállományát, majd a diákok Feri útmutatása alapján szakszerűen összegyűjtötték és alkoholban fixálták az elpusztult rovarokat és pókokat. A gyűjtési helyszín ebben az esetben is az iskolaudvar és Csillebérc volt, így a diákok képet kaphatnak egy városi környezetben lévő és egy természetközeli erdőben álló fa különböző élővilágáról. Később iskolai foglalkozás keretén belül a gyűjtött anyagot – a növényekhez hasonlóan – maguk a diákok válogatták szét számukra különböző, úgynevezett morfológiai fajokra három főbb csoport, a pókok, a poloskák és a bogarak esetében. A gyerekek által „meghatározott” anyagot a három csoport szakértői fogják megvizsgálni és pontosan azonosítani, és természetesen az azonosítás tanulságait az iskolások is megismerik majd. Programunk révén képet kaphatunk arról, hogy alapos háttértudással nem rendelkező, „naiv” résztvevők hogyan érzékelik a biológiai sokféleséget, vajon ugyanazokat a különbségeket látják-e, mint a hivatásos kutatók. Emellett a diákok kézzel fogható és érdekes tapasztalatot szerezhetnek magáról a biodiverzitásról, annak különböző csoportokban való megnyilvánulásáról, valamint a természetes és az ember alkotta környezet különbözőségéről is. Ráadásul a program közelebb hozhatja a biológiai sokféleséggel hivatásszerűen foglalkozó taxonómusokat és a diákokat, valamint a kutatók számára is hasznos és újszerű tanulságokkal szolgál majd.

                                      iskola4 kicsi                          iskola5 kicsi

iskola1 kicsi

iskola3 kicsi

iskola6 kicsi

iskola2 kicsi